ConnyochDoris

Alla inlägg under juli 2010

Av Emma - 20 juli 2010 15:49

sommar hälsningar Kram Emma

Av Emma - 18 juli 2010 07:48

Ibland blir man så trött. Jag hade precis skrivit ett inlägg och skulle publicera det då jag måste ha kommit åt någon knapp för helt plötsligt är hela inlägget borta GRRRRRRRR!!   Nu hinner jag inte skriva om det för nu ska jag åka till jobbet för sista passet innan semestern JIPPI!!! Jag har ju haft rätt så mycket ledigt denna sommaren men nu ska vi vara lediga hela familjen.


Jag måste bara skriva att jag har plockat mina första kantareller MUMS!!


  

kram Emma

Av Emma - 15 juli 2010 16:15

Nu är det klart! Får jag lov att presentera Catjings I am yours " Myran" våran lilla valp som snart flyttar hem till oss:-*Vi längtar!

Av Emma - 9 juli 2010 13:35

Idag gör Christian sin sista dag innan semestern själv börjar jag arbeta klockan tre och ska sedan arbeta hela helgen. Doris började löpa i förrgår och har alltså lyckat tajma in sitt löp till denna semester med. Jag trodde faktiskt hon inte skulle börja förrän om en månad med tanke på hur sen hon var i vintras. Det kanske är tur att vi inte ska iväg med husvagnen i år...

Doris smygaren!!  

Ha en skön helg 

Av Emma - 8 juli 2010 09:17

Här om dagen var vi och köpte Myrnas första halsband. Det fanns hur mycket söta små halsband som helst. Det blev ett svart med rosa och vita hjärtan efter mycket funderande.  

Kolla in skillnaden på rottis och border Hi Hi!!!

  

kram

Av Emma - 5 juli 2010 08:40

I helgen har vi varit och besökt valparna. Behöver jag säga att de lukade underbart gott och var helt otroligt söta. Knappast và  ????.


Vi passade på att dra med oss husvagnen och hade en liten mini semester i Motala. Vädret har varit kalas och vi har badat och solat. Pia gav tips om ett hundbad så på lördag förmiddag fick även hundarna bada och svalka ner sig. Både Conny och Doris harblivit helt galna i att få bada. De kastar sig ner i vattnet och Conny låssas som han inte hör när det är dags att gå upp.


Åter till valparna. Vilka godingar  !!! Vi var och besökte dem både i fredags och lördags. I lördags fick vi vara med när de fick komma ut för första gången. De var sååååååå söta när de tog sig fram i gräset och undersökte omgivningen.

Vem som är vem är inte riktigt klart ännu men snart vet vi.

Här kommer lite bilder på underverken.

  

Mat ute smakar bra!

  

Skönt med en tupplur!  

Inte helt olik en rottis valp. Den här tjejen var ett riktigt busfrö.

kram

Av Emma - 2 juli 2010 08:53

Äntligen har den riktiga sommarvärmen kommit. Det har varit några lata dagar i solstolen tillsammans med en god bok. För barnens del har det blivit många dopp i poolen. Hundarna ligger i skuggan och har det gott.


Något som vi inte har latat oss med är träningen. Conny och jag genomförde ett riktigt bra sökpass i onsdags och nu känns det som att även lydnaden har lossnat ordentligt. Doris fixade stegen igår som ett rinnande vatten det var så roligt att se henne svansen gick för fullt.


Nu i helgen ska vi besöka valparna för första gången. ÅÅÅÅÅÅÅH vad spännande och mysigt det ska bli!!!!!!!!!!!


Försökte ta kort på hundarna med midsommarkrans. De var inte helt med på noterna kan jag lova.  

Doris tycker det är bäst att äta upp den så hon slipper att plågas!  

kram på er i sommarvärmen

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards