ConnyochDoris

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 23 oktober 2010 18:15

Idag har vi varit i Mullsjö och tävlat rapport appellklass och vet ni vad ??

VI BLEV UPPFLYTTADE!!! WOW vad häftigt!

10, 10 på rapporten och budföringen.   

Vår rapportstjärna Doris.

kram

Av Emma - 16 oktober 2010 13:19

YES vi gjorde det!!!!

 273 poäng, klassvinst och ett förstapris i lydnadsklass tre.

 Duktiga duktiga Conny!!

 Kram Emma

Av Emma - 14 oktober 2010 16:13

Min underbara Conny !!!!! I helgen ska vi ut på tävlingsbanorna  igen, det var ett tag sen sist. Jag är duktigt nervös men riktigt riktigt taggad. Det ska bli spännande att se var vi står. I veckan var jag uppe på klubben och körde i genom alla hundarna. Jag hade ett stort stort leende på läpparna när jag åkte hem.


Med Myran tränade jag kontaktövningar, sitt och så började jag med ligg. Hon var så duktig lilltjejen. Min plan är att jag ska vara jätte nog med grundövningar och stadgar. Jag känner att jag kanske ha slarvat med Conny på dessa övningar och det får jag ibland sota för nu.

Till Myran hade jag också lagt ett spår. Planen var att det skulle var ca 75 långt och det skulle få ligga i 40 minuter. Nu hände både det ena och det andra innan jag kunde gå ut spåret så i stället för 40 minuter låg det 1 1/2 timme . Vilket jobb hon gjorde den lilla damen det var inga som helst problem för henne.  Jag tror att hon växte minst en cm efter allt beröm. Hon har en otrolig näsa.


Doris var het som attan. Man kan inget annat än att le när hon far fram. Alla moment som jag planerat att träna fixade hon galant och i slutet av träningspasset tränade vi på rutan. Hon fullkomligt kastade sig ut till den.


Conny fick sig en ordentlig genomkörare. Dagen innan var han så laddad i det friaföljet att han gick ur position och hamnade före så jag hade bestämt mig för att lägga stort fokus på positionen. Belönade gjorde jag bakåt och jag är riktigt nöjd över resultatet. Han höll ihop bra och kämpade med sin egen energi. Rutan som har strulat lite granna fixade han och skiftningarna i fjärren fick jag gåshud av, inte en millimeter flyttade han sig.


Jag blir så otroligt glad och stolt när jag ser glädjen hos hundarna. De älskar att jobba och jag tror att de tycker att jag är en schysst typ som låter dem göra det. Jag tycker i alla fall att jag kan se det i deras ögon att matte är ganska okej.

Som sagt i helgen drar vi ut på tävlingsbanorna . Usch var det pirrar imagen när jag tänker på det!

kram Emma

ps: Jag har lagt till två nya länkar Catjings kennel och Myrans morbro Ture.

Av Emma - 11 oktober 2010 08:21

Igår var vi på rapportkurs. Hon var så duktig Doris!!!! Vi fick pröva på förlängningar för första gången men det var inga problem för någon av hundarna. Hur som helst är det otroligt roligt med rapport. Kram Emma

Av Emma - 5 oktober 2010 20:57

 Myran gnager på sin klöv efter viltspåret.                I helgen bär det av till Strängnäs och första utställningen. Det blir att gå upp tidigt. Ringen startar klockan 9 och  Myran går ut som fjärde hund efter syrran Sockan som är hund nummer 3. Det ska bli jätte spännande att höra vad domaren har att säga om sötnosarna. Kram Emma

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards