ConnyochDoris

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Min vackra prins!!

Av Emma - 14 oktober 2010 16:13

Min underbara Conny !!!!! I helgen ska vi ut på tävlingsbanorna  igen, det var ett tag sen sist. Jag är duktigt nervös men riktigt riktigt taggad. Det ska bli spännande att se var vi står. I veckan var jag uppe på klubben och körde i genom alla hundarna. Jag hade ett stort stort leende på läpparna när jag åkte hem.


Med Myran tränade jag kontaktövningar, sitt och så började jag med ligg. Hon var så duktig lilltjejen. Min plan är att jag ska vara jätte nog med grundövningar och stadgar. Jag känner att jag kanske ha slarvat med Conny på dessa övningar och det får jag ibland sota för nu.

Till Myran hade jag också lagt ett spår. Planen var att det skulle var ca 75 långt och det skulle få ligga i 40 minuter. Nu hände både det ena och det andra innan jag kunde gå ut spåret så i stället för 40 minuter låg det 1 1/2 timme . Vilket jobb hon gjorde den lilla damen det var inga som helst problem för henne.  Jag tror att hon växte minst en cm efter allt beröm. Hon har en otrolig näsa.


Doris var het som attan. Man kan inget annat än att le när hon far fram. Alla moment som jag planerat att träna fixade hon galant och i slutet av träningspasset tränade vi på rutan. Hon fullkomligt kastade sig ut till den.


Conny fick sig en ordentlig genomkörare. Dagen innan var han så laddad i det friaföljet att han gick ur position och hamnade före så jag hade bestämt mig för att lägga stort fokus på positionen. Belönade gjorde jag bakåt och jag är riktigt nöjd över resultatet. Han höll ihop bra och kämpade med sin egen energi. Rutan som har strulat lite granna fixade han och skiftningarna i fjärren fick jag gåshud av, inte en millimeter flyttade han sig.


Jag blir så otroligt glad och stolt när jag ser glädjen hos hundarna. De älskar att jobba och jag tror att de tycker att jag är en schysst typ som låter dem göra det. Jag tycker i alla fall att jag kan se det i deras ögon att matte är ganska okej.

Som sagt i helgen drar vi ut på tävlingsbanorna . Usch var det pirrar imagen när jag tänker på det!

kram Emma

ps: Jag har lagt till två nya länkar Catjings kennel och Myrans morbro Ture.

 
 
Pernilla, Ture & Lukas

Pernilla, Ture & Lukas

14 oktober 2010 17:41

Lycka till i helgen!
Vi håller tummen och tassen stenhårt för er!
Kramis :)

http://www.labradaren.se

 
DeNiro

DeNiro

14 oktober 2010 18:48

Vi håller tummarna för er! Lycka till :)

http://www.camillan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

FIA, SIRI & W

14 oktober 2010 21:54

LYCKA TILL I HELGEN. VI HÅLLER TUMMAR & TASSAR!!

 
Pia

Pia

14 oktober 2010 22:34

Tack för trevligt samtal idag.
Ja lilla Myran verkar ha super koll på sin lakritsnos.Jättekul !!!
Det kommer gå strålande för er i helgen på tävlingen.
Skickar över en lycka till kramis.

http://www.catjings.se

 
Ulrika & Mats

Ulrika & Mats

15 oktober 2010 09:48

Hej!
Kul att ses o tjöta lite på klubben igår :)

Glömde nog säga... LYCKA TILL i helgen :( men det önskar vi förstås :) Det jag såg var riktigt, riktigt fint så det kommer gå kalas!!

Trevlig Helg!

http://vit.gundogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 maj 2011 09:56

  I måndags var vi nere i Helsingborg hos Tina och Björn på Coatfloatskennel ( http://www.coatfloat.com/ ) och hämtade hem vår lilla Tiger. Vilken grabb vi fått!!!   Trots att det bara gått några få dagar är det som om han alltid har bott här. Ha...

Av Emma - 21 mars 2011 08:15

Aj aj aj, nästan en månad mellan uppdateringarna. Men här hemma är det full rulle som vanligt. Äntligen börjar våren göra sitt intåg och kvällarna bli ljusare. Igår tog barnen fram cyklarna och det kändes som ett säkert vårtecken. I helgen har det ...

Av Emma - 20 februari 2011 21:10


Ha Ha vad roligt vi har haft det denna helg. I fredags var jag på ett riktigt roligt Friskis och Svettis pass, Dans Fuego. Jag log genom hela passet och en timme gick alldeles för fort. Det var helt klart ett pass i min smak och resten av kvällen dan...

Av Emma - 18 januari 2011 14:53


Riktigt riktigt roligt hade jag i helgen som var. Det började på fredagen med att jag tillslut blev klar med min hemtenta. Jag har tagit det lite väl lugnt på jullovet så det var tufft att komma igång igen.   Lördagsförmiddagen bjöd på sökträning...

Av Emma - 2 januari 2011 16:23


  Foto: Camilla Boström    Varför det är en fråga som vi kan ställa oss hur många gånger som helst. Frågan är bara om vi någonsin kommer få något svar. Och även om vi skulle få ett svar får vi inte tillbaks vårDoris. Livet är inte rättvist. I...

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards