ConnyochDoris

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Nu är vi kommit igång med träningen och så har vi något att avslöja.

Av Emma - 20 februari 2011 21:10

Ha Ha vad roligt vi har haft det denna helg. I fredags var jag på ett riktigt roligt Friskis och Svettis pass, Dans Fuego. Jag log genom hela passet och en timme gick alldeles för fort. Det var helt klart ett pass i min smak och resten av kvällen dansade jag fram med Latino rytmer i kroppen. Jag kan tänka mig att det var en rätt roligt syn som mötte den som vågade kika in när ett gäng tokiga kvinnor försökte att rulla på höfterna så sensuellt som möjligt  .


I lördags morse var det rapportkurs. Lite spänd var jag allt och funderade över huruvida Conny boy skulle springa mellan de olika stationerna. Vad hade jag att vara spänd över??? Conny satsade hårt och sprang som om han aldrig hade gjort annat. Än en gång slås jag över vilken enorm arbetsmoral och glädje denna hund har  . Det var underbart väder och hela familjen njöt av solen. Tilda och Alwa lekte för fullt och lilla Myran var med och såg till att allt fungerade som det skulle. När det var dags att packa ihop passade vi på att göra några korta budföringar med Myran. Det gillade hon och hela familjen åkte nöjda hemåt.


Efter att farmor hämtat barnen för ett biobesök lurade jag med Christian till Friskis och Svettis för ett styrkepass. Skönt!! Tillbaka hemma blev det en lånpromenad med hundarna och sedan bar det av upp till klubben och årsfest.

 En riktigt rolig fest, skratten blev många och dansa gjorde vi så svetten lackade  .

Idag tog vi sovmorgon sedan åkte jag och Conny upp till klubben för ett sökpass. Oj oj oj vad han tyckte det var roligt. Det var första gången sen i höstas som jag körde fullmarkering och påvis men det märktes inte. Kanske ” lite mycket” spring i bena för den kräsne men var gör väl det när det var ren och skär glädje från hans sida. Myran har också fått ett träningspass så nu kan vi krypa upp i soffan med gott samvete.

  

Det roligaste av allt detta veckoslut har varit att vi fått besked om att ultraljudet som gjordes i torsdags visade på att det fanns valpar i magen på Tella. Nu håller vi alla tummar vi kan för att det föds en liten flattepojke till oss. Efter att ha diskuterat fram och tillbaka har vi bestämt oss för att det inte blir någon ny Rottweiler istället blir det Flatcoated retriever något vi ser fram emot med spänning. Går nu allt som vi vill och att vi blir ”godkända” som valpköpare kommer flocken att utökas i mitten av maj. Så spännande och så roligt   !!!!


Stort Grattis skickar vi till Myrans syster Älla och matte Malin som idag har varit på utställning i Örebro. Det gick kalas bra och de kammade hem HP och blev BIR  .

Stor kram Emma

 
 
Ingen bild

Viveka

20 februari 2011 21:26

Vad kul med en liten flattepojke :-) Väntar själv på en efter Mingla och Gizmo. Vilken kennelfinns Tella på? Kram Viveka

 
Pia

Pia

20 februari 2011 21:37

Härligt att ultraljudet visade på smått !
Hörs nästa helg.
kramis

http://www.catjings.se

 
Jenni

Jenni

20 februari 2011 21:51

Oh så kul med en ny hund i familjen förstod inte varför du inte skulle bli Godkänd Jag vet någon annnan uppfödare som skryter om sina underbara valpköpare

http://duzznizz.se

 
Åsa & tjocka släkten

Åsa & tjocka släkten

20 februari 2011 21:53

Jag sa ju att det skulel bli positivt besked! Jag hade det liksom på känn :-) Jag kanske håller på att bli synsk?! Ha ha ha!! Skämt å sido, UNDERBART!! Klart det blir en gosse till er och att ni blir godkända som valpköpare, bättre valpköpare finns ju inte!
Många kramar till er alla!

http://www.devarox.se

 
Annelie

Annelie

20 februari 2011 22:25

Vad härligt med valp, förstår att ni ser fram emot det och även om det är tråkigt att ni byter ras så förståeligt.
Stort lycka till!
kram

http://www.tigra.se

 
DeNiro

DeNiro

20 februari 2011 22:30

ÅÅ så kul för er skull. Jag håller tummarna att det blir en liten flatte-pojke åt er. Kram!

http://www.camillan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin Ekström

21 februari 2011 18:26

Hej

Tack för grattishälsningarna. Vad kul med en flat. Det var min första hund, en helt underbar ras. Du ska inte hänga med på utställning i Linköping (Vreta gymnasium) den 20 mars. Jag ska ta med mig min gamla springer också, det kan bli kul.

Ha det gött

 
Ingen bild

Karolina & Berit

21 februari 2011 21:24

Gud så spännande med en liten flatgrabb!! Klart som korvspad att ni blir godkända! Med guldstjärna i kanten!! Stor kram och vad fint med lite goda nyheter och en ny liten familjemedlem att se fram emot!

 
Ingen bild

FIA; SIRI & W

23 februari 2011 13:59

Kul att läsa att det går så bra på träningen m Conny. Spännande med ny valp, ska bli roligt att följa er framöver.

Kram

 
Ulrika

Ulrika

24 februari 2011 22:13

Nämen, så roligt med en valp :) och dessutom en "Flat" = extra kul!! ;)

Vilken kennel??

http://www.12tassar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 maj 2011 09:56

  I måndags var vi nere i Helsingborg hos Tina och Björn på Coatfloatskennel ( http://www.coatfloat.com/ ) och hämtade hem vår lilla Tiger. Vilken grabb vi fått!!!   Trots att det bara gått några få dagar är det som om han alltid har bott här. Ha...

Av Emma - 21 mars 2011 08:15

Aj aj aj, nästan en månad mellan uppdateringarna. Men här hemma är det full rulle som vanligt. Äntligen börjar våren göra sitt intåg och kvällarna bli ljusare. Igår tog barnen fram cyklarna och det kändes som ett säkert vårtecken. I helgen har det ...

Av Emma - 18 januari 2011 14:53


Riktigt riktigt roligt hade jag i helgen som var. Det började på fredagen med att jag tillslut blev klar med min hemtenta. Jag har tagit det lite väl lugnt på jullovet så det var tufft att komma igång igen.   Lördagsförmiddagen bjöd på sökträning...

Av Emma - 2 januari 2011 16:23


  Foto: Camilla Boström    Varför det är en fråga som vi kan ställa oss hur många gånger som helst. Frågan är bara om vi någonsin kommer få något svar. Och även om vi skulle få ett svar får vi inte tillbaks vårDoris. Livet är inte rättvist. I...

Av Emma - 17 november 2010 08:28

Tänk var barn snappar upp. Igår kväll var jag uppe på klubben och tränade Conny. Tilda ville följa med vilket hon gjorde. Efter att ha skickat honom till rutan brister hon ut i " Mamma det som var bra var tempot men sen kan han bli bättre på att hitt...

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards