ConnyochDoris

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Riktigt dålig på att blogga har jag blivit.

Av Emma - 21 mars 2011 08:15

Aj aj aj, nästan en månad mellan uppdateringarna. Men här hemma är det full rulle som vanligt. Äntligen börjar våren göra sitt intåg och kvällarna bli ljusare. Igår tog barnen fram cyklarna och det kändes som ett säkert vårtecken.

I helgen har det varit hund, hund och åter hund. I fredagskväll samlades vi uppe på klubben för en träningshelg. Vi delade in oss i grupper efter vad vi ville träna på. Christian och jag och några andra körde upplet. Conny jobbade på fint men det roligaste av allt var att lilla Myran fick prova på uppletande. Det fixade den lilla damen galant en liten synretning och sen stuttsade hon ut som en liten känguru för att leta rätt på föremålet. Det gick att se hur lycklig hon blev när hon hittade det  sen kom hon tillbaka som en blixt med det. Gulle Myran!!


Efter en mycket trevlig kväll med mycket skratt var det dags att krypa till kojs. På morgonen när vi vaknade var Christian inte riktigt nöjd över nattsömnen. Luften hade läckt ut från hans luftmadrass och han hade fått blåsa upp den flertalet gånger under natten. Jag hade sovit som en liten gris, tydligen hade jag snarkat med men det förnekar jag bestämt, Möjligtvis så snarkar jag lite tyst och sött  . Efter frukosten bar det i väg ut i rapportskogen. 500 meter blev sträckan och det var ingen lätt bana. Alla hundar fixade det så bra så bra. Det är inte klokt vad de har utvecklats på bara ett par gånger. Tyst och fint var det på stationerna också. Efter förmiddagsfika blev det motivationsövningar, nu var också lilla Myran med. Hon låg på som ett spjut i skogen däremot var hon långt ifrån tyst....

Efter lunch packade vi ihop och åkte hem. Det var två trötta hundar som somnade så fort vi hann innan för dörren.


Igår var jag och Myran på utställning i Ljungsbro. Resten av familjen fick hålla sig hemma då båda barnen är ordentligt förkylda med rethosta. I Ljungsbro strålade vi samman med Malin och Myrans syster Älla. Domaren hade ett svårt jobb med att välja mellan systrarna men tillslut gick BIRet till Myran, då hade vi fått springa extra varv. Domaren var mycket förtjust i de båda systrarna. Efter lång väntan i ett kallt ridhus var det dags för gruppfinalerna. Här slog Myran till och blev BIG 2:a. Hon var så duktig!!! Inte illa för en junior. Hon verkligen gillade uppmärksamheten och sträckte lite extra på sig där hon sprang runt i ringen. En liten Diva måntro???

Kolla in våra vackra hundar!!! FOTO:Kennel DEVAROX

     Även att det händer en massa just nu känns det som tiden står still. Vi väntar tillökning  !! Flocken ska utökas med en Flatcoated retriver pojke. Den 14 mars föddes det 12 valpar (5 tikar och 7 hanar) på Coatfloatskennel www.coatfloat.com

Här hemma diskuteras hundnamn (bakverk) dagligen. Just nu ligger KAKAN på först plats men det kan ändras fort igår var det Tiger, förgår Bullen osv Nu är det bara 7 veckor av lång väntan kvar

Kram



 

 
 
Kattis

Kattis

21 mars 2011 10:59

Åh, va kul med en liten flatte! :D

http://www.kattisdagar.se

 
Ingen bild

Malin Ekström

23 mars 2011 08:59

Hej

Åh vad roligt det är att vara på utställning, särskilt när vi har så fina hundar. Skulle du ställa i Norrköping i juni? Kom inte ihåg vad vi sa om det. Pia ska också dit. Uppfödargrupp kanske?

Hälsningar Malin

 
Ingen bild

Emma

25 mars 2011 08:18

Det var jätte roligt att ses Malin. De var så duktiga systrana:)!!! När det är utställning i Norrköping är vi på Rottisläger så tyvärr men vi ses helt klart till Årets Border. kram

 
custom essay

custom essay

12 december 2011 13:01

mycket intressant artikel, vill jag tacka författaren

http://customessays.ws/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 maj 2011 09:56

  I måndags var vi nere i Helsingborg hos Tina och Björn på Coatfloatskennel ( http://www.coatfloat.com/ ) och hämtade hem vår lilla Tiger. Vilken grabb vi fått!!!   Trots att det bara gått några få dagar är det som om han alltid har bott här. Ha...

Av Emma - 20 februari 2011 21:10


Ha Ha vad roligt vi har haft det denna helg. I fredags var jag på ett riktigt roligt Friskis och Svettis pass, Dans Fuego. Jag log genom hela passet och en timme gick alldeles för fort. Det var helt klart ett pass i min smak och resten av kvällen dan...

Av Emma - 18 januari 2011 14:53


Riktigt riktigt roligt hade jag i helgen som var. Det började på fredagen med att jag tillslut blev klar med min hemtenta. Jag har tagit det lite väl lugnt på jullovet så det var tufft att komma igång igen.   Lördagsförmiddagen bjöd på sökträning...

Av Emma - 2 januari 2011 16:23


  Foto: Camilla Boström    Varför det är en fråga som vi kan ställa oss hur många gånger som helst. Frågan är bara om vi någonsin kommer få något svar. Och även om vi skulle få ett svar får vi inte tillbaks vårDoris. Livet är inte rättvist. I...

Av Emma - 17 november 2010 08:28

Tänk var barn snappar upp. Igår kväll var jag uppe på klubben och tränade Conny. Tilda ville följa med vilket hon gjorde. Efter att ha skickat honom till rutan brister hon ut i " Mamma det som var bra var tempot men sen kan han bli bättre på att hitt...

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards