ConnyochDoris

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Emma - 18 december 2008 11:05

Ja, nu var det dags. Jag upptäckte för en liten stund sen att Doris har börjat löpa. Vi har misstänkt att det varit på gång då Conny verkar ha varit lite extra intresserad av henne de sista dagarna. Typiskt att de kom lagom till Jul. Fast det är väl alltid så att de kommer när man inte vill att det ska komma. Fördelen är väl att många är lediga och kan ta sig ann Conny om det skulle behövas. Vi har dock inte ställt in husvagnen i år med tanke på att vi inte visste hur Conny skulle reagera. Den får agera som en nödlösning om det blir jobbigt och att ifall det skulle strula med hundvakt. Vem vet Conny och jag kanske får tillbringa julaftons natt i husvagnen. Det kan ju till och med bli mysigt, tur att det inte är så kallt. Tänk vad fort tiden går. Doris är redan 8 månader.


I Tisdags var det kurs kväll. Vi arbetade i par med läggande under inkallning, fjärren, hopp-sitt och rutan. Jag är jätte nöjd med Conny. Det ända som stulade var läggande under inkallning. Det var inget roligt underlag, blött och lerigt. Jag får ta och träna på att det går att lägga sig snabbt även om underlaget är otäckt. Jag får ta och tänka till vad jag kan använda som belöning, det ska vara något riktigt dunder. Vi jobbade även med koncentration och fokusering. Korv på nosen. Jag kom på att Rottisar har en förkort nos men en perfekt lite grop mellan ögonen (i allafall Conny). De som har Schäfer måste ha det mycket lättare(ler). Efter en massa trixande fick jag i alla fall korvbitarna på plats mellan ögonen. Det blev många goa skratt. Conny varför söt då han satt och tittade vinnögt på korvbiten. På varsågod kommando kastade han bak huvudet och korvbiten flög av. Jag körde även med korv på och under tassen.


I Kväll är det dags för Christian och Doris att gå kurs. Jag ska följa med och tjuvkika. Det är alltid roligt att följa med och titta. Vi har det så bra på klubben att vi har en löp plan , så det är inga problem att träna även under löpen.


Jag tog några bus kort förra helgen då det fortfarande var mycket snö kvar. Conny och Doris busade som sjutton i snön.Nu är det tyvärr bara snövallarna från plogningen som är kvar. Synd!


Emma

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards