ConnyochDoris

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Jag är så trött!

Av Emma - 29 januari 2009 19:03

Herre gud vilken omställning det har varit att börja skolan. Huvudet arbetar för fullt. Alla nya människor, uppgifter tar musten ur mig. I två veckor har man gått runt ständigt leende och varit såååå trevlig mot alla. Det är känns bättre och bättre och det börjar utskiljas någon form av ordning i allt kaos. Igår var det dags för det första seminariumet, det var en skön känsla efteråt. En uppgift avbockad från listan.


Måndag och tisdag var det hundträning som gällde. Åkte upp så taggad till klubben i måndags med en klar plan i huvudet. Det var ordning och reda från första början som skulle gälla. Tråkigt nog var det inte en enda människa eller hund uppe på klubben. Jag som hade planerat för störning till tusen. Vad gör man då, pratar med lossas figurer i toma intet. Missförstå mig rätt när jag säger att jag har en dum hund, jag älskar Conny men ibland är han lite väl lättlurad. Jag ställde upp mig och skulle träna apportering. När jag inte hade någon som överlämnade apporten så låtsades jag att det kom någon emot mig och överlämnade apporten. Jag pratade för mig själv räckte ut handen och tackade. Conny gick ur position tre gånger innan jag fick honom att sitta still. Han var bara tvungen att kolla vem jag pratade med. Tillslut satt han kvar, då började jag låtsas att jag fick apporten från vänster i stället. Gissa vad som hände? samma resultat. Det bara ryckte i kroppen på honom. Lilla söta Conny.


På tisdagen var det dags för kurs. Våra gulliga instruktörer hjälpte mig att träna på allmänlydnad. De vandrade fram till oss då och då. Tills slut accepterade han att bara sitta still eller ligga still oavsätt störning. Vi la en plats i 5 minuter med mycket störning med andra hundar. Det var lek framför, fotgående, inkallning från ledet. Conny skötte sig bra och låg kvar fint så jag hoppas verkligen att det var en engångs företelse att han gick upp. Sen körde vi tre moment tävlingsmässigt. Alltid nyttigt med kommendering. Conny skötte sig bra och jag var mycket nöjd när jag åkte hem.


Christian och Doris jobbar också vidare med lydnaden. Hon går riktigt bra i fotposition nu. Hon har precis som Conny legat lite långt fram i position men har hittat en bra plats vid sidan nu.


Imorse kom betongbilen, så nu har vi snart ett golv att gå på i källaren. Min första fråga till Christian var, vad som ska göras efter golvet. Christian tyckte att vi kunde njuta av golvet en dag innan jag börjar prata om vad som skall göras i nästa fas.


Alwa har börjat kräkas så nu håller vi tummarna för att vi andra klarar oss.

kram Emma

 
 
Fia & Siri

Fia & Siri

29 januari 2009 22:43

Vi är några som ska träffas på klubben & träna på lördag ca 13.30 - 14.00 Kom upp & va med ni oxå!!! Siri tycker att du kan sätta in kort på den snygga Conny!!

TASSAR Fia & Siri

http://valdensbastasiri.blogg.se

 
Gitte o Caxa

Gitte o Caxa

31 januari 2009 15:57

Vi håller tummar och tassar imorgon. Själva ska vi ut i spårskogen och mysa. Kram

http://web.telia.com/~u21330143

 
Ingen bild

Gitte

31 januari 2009 17:23

Jag glömde tala om att Mats hittade din diskborste i skogen idag det betyder nog tur. Hej hopp

 
Ingen bild

Åsa

31 januari 2009 19:18

GUD vilken sötis Doris är! Och så lik syrran :-)
Vet du... Jag är också helt kollrig av att börja skolan. Man tänker och tänker, tills man blir snurrig. En positiv sak är i alla fall att man ofta kan relatera till det man lär sig, måste ju vara en fördel mot att plugga som 18-åring ;-)

Ha en trevlig helg och pussa på finaste hundarna i Jönköping!

Kram Åsa

PS: Hoppas ni slipper magsjukan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 maj 2011 09:56

  I måndags var vi nere i Helsingborg hos Tina och Björn på Coatfloatskennel ( http://www.coatfloat.com/ ) och hämtade hem vår lilla Tiger. Vilken grabb vi fått!!!   Trots att det bara gått några få dagar är det som om han alltid har bott här. Ha...

Av Emma - 21 mars 2011 08:15

Aj aj aj, nästan en månad mellan uppdateringarna. Men här hemma är det full rulle som vanligt. Äntligen börjar våren göra sitt intåg och kvällarna bli ljusare. Igår tog barnen fram cyklarna och det kändes som ett säkert vårtecken. I helgen har det ...

Av Emma - 20 februari 2011 21:10


Ha Ha vad roligt vi har haft det denna helg. I fredags var jag på ett riktigt roligt Friskis och Svettis pass, Dans Fuego. Jag log genom hela passet och en timme gick alldeles för fort. Det var helt klart ett pass i min smak och resten av kvällen dan...

Av Emma - 18 januari 2011 14:53


Riktigt riktigt roligt hade jag i helgen som var. Det började på fredagen med att jag tillslut blev klar med min hemtenta. Jag har tagit det lite väl lugnt på jullovet så det var tufft att komma igång igen.   Lördagsförmiddagen bjöd på sökträning...

Av Emma - 2 januari 2011 16:23


  Foto: Camilla Boström    Varför det är en fråga som vi kan ställa oss hur många gånger som helst. Frågan är bara om vi någonsin kommer få något svar. Och även om vi skulle få ett svar får vi inte tillbaks vårDoris. Livet är inte rättvist. I...

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards