ConnyochDoris

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Emma - 31 maj 2009 20:54

Idag har Conny fått lägga till sig med titeln Korad. Vi har varit i Växjö idag för extriörbeskrivning. Conny skötte sig bra och blev godkänd. JIPPI!!!!!!!!!!

Det var riktigt jobbigt för alla hundarna i värmen. Alla sökte sig till skuggan så det var inte mycket folk kring ringarna. En riktigt trevlig utställning så dit får vi åka nästa år.


I fredags var Doris och ögonlystes. Doris var på ett strålande humör och jag hade fullt upp med henne i väntrummet. Det var ju skit skoj med alla människor, hundar och katter. Efter att jag hade lagt tillbaka henne sådär 100 gånger kunde hon koppla av och låg riktigt duktigt. Ända tills den där lattjo kvinnan med ögondropparna kom. Då blev det ett riktigt pusskalas igen. Det var med lätt handsvett jag gick in på ögonlysningen och undrade hur Doris skulle kunna stå stilla. Men inte hade jag behövt oroa mig för det. Det var som hon kände på sig att hon var tvungen att samla ihop sig. Hon stod så stilla och fint under ögonlysningen men efteråt delade hon ut pussar till höger och vänster igen. Gullungen!


Vilken månad det här har varit. Det har hänt så mycket roliga saker på hundfronten. Doris röntgen och ögonlysning. Connys MT och extriörbeskrivning och så klart Kennellägret. En riktigt,riktigt bra hundmånad.

Kram

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards