ConnyochDoris

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Vi har nått målen!!!!!!!!!

Av Emma - 26 december 2008 16:30

Nu är det gjort, 2008 mål är nådda. Jag hade satt upp som mål för året att vi skulle greja ett LP1, bli uppflyttade till lägre sök och att jag skulle ställa Conny. Nu är det gjort. Det sista fixade vi idag. Vi har varit i Moheda och ställt Conny . Han fick en 1 och HP (en inofficiell utställning). Jag är överlycklig över hur han skötte sig. Inte ett endaste litet morr snack. Conny är en hund som snackar rätt mycket. Han är inte dum på något sätt men gillar att prata. Domaren var inte av den försiktiga typen utan var långt ner i halsen och kollade. Klämde och kände överallt. Conny stog och viftade på svansen. Duktiga killen!

Ska jag vara lite bitter så känns det ännu mer surt att han åkte på inträdesprovet för räddningshund på grund av att han morrade under hanteringen. Fast det var en skön känsla att kunna visa att det fungerar visst att träna bort!


Barnen är hos sin faster idag och ska sova över natt. Christian ringde för en stund sen för att höra hur de hade det. De hade knappt tid att prata. Faster Anna är den stora idolen. Till Anna hade de sagt att det var skönt att sova borta för då kunde man vara naken fis utan att hundarna slickade en på rumpan. Ja, nu vet ni vad våra barn tycker om våra hundar. Nej, de tycker faktiskt om dem. Dagen innan julafton kom de på att hundarna inte skulle få så många paket, så de satte igång att slå in sina gosedjur. Gulligt tycker jag.


Christian och jag har också hunnit med att träna hundarna. Med Conny körde jag uppletande. En full ruta som han fixade galant. Nästa gång ska jag försvåra det med att Christian lägger ut föremålena, så jag inte vet vad de ligger. Uppletande har verkligen lossnat. Jag tycker det är ett riktigt roligt moment. Conny håller med.


Doris fick ett spår. Det var öppet så jag kunnde stå och tjuvkika. Hon jobbade på jätte bra och plockade upp alla apporterna. Lilla gullunge!

På uppletandet gjorde vi det lite svårare för henne. Hon fick ingen synretning. Hon jobbade sig ut jätte fint, tog föremålet och kom in.


Nu ska vi göra oss fina för snart bär det av på fest.


kramisar Emma

 
 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

27 december 2008 14:51

Grattis!!!

Puss på nosen till världens bästa ConnyJr

http://fyrfotingarna.se

 
Fia & Siri

Fia & Siri

27 december 2008 18:31

Attan vad ni är flitiga & duktiga m träningen!! Vi har haft några fridagar men nu så är "sötebrödsdagarna" över. Tänkte åka upp till klubben på Måndag & Tisdag. Hör gärna av er om ni känner för att hänga med...

TASSAR
Fia & Siri

http://varldensbstasiri.blogg.se

 
Ingen bild

Farmor Maggan

28 december 2008 18:29

Vad ni är duktiga som nått Era mål. Grattis!
Nästa år vill jag gärna följa med er och titta både på träning och tävling.
Har ju ingen erfarenhet av detta så det skulle vara riktigt kul.
Kram till Er alla.
Farmor Maggan

 
Fia & Siri

Fia & Siri

28 december 2008 20:23

Tomtens Bk är i början av Mars (tror jag), skulle va kul om ni kom med oxå...
Ska försöka va på klubben ungefär som ni i morgon....

TASSAR Fia & Siri

http://varldensbastasiri.blogg.se

 
Fia & Siri

Fia & Siri

29 december 2008 19:38

TACK Emma & familjen för en trevlig träningstund!! Siri fick nog allt lite heta känslor för den snygge Conny så hon skickar här med några "Nyårspussar" till Conny!!!!

TASSAR Fia & Siri

http://varldensbastasiri.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 maj 2011 09:56

  I måndags var vi nere i Helsingborg hos Tina och Björn på Coatfloatskennel ( http://www.coatfloat.com/ ) och hämtade hem vår lilla Tiger. Vilken grabb vi fått!!!   Trots att det bara gått några få dagar är det som om han alltid har bott här. Ha...

Av Emma - 21 mars 2011 08:15

Aj aj aj, nästan en månad mellan uppdateringarna. Men här hemma är det full rulle som vanligt. Äntligen börjar våren göra sitt intåg och kvällarna bli ljusare. Igår tog barnen fram cyklarna och det kändes som ett säkert vårtecken. I helgen har det ...

Av Emma - 20 februari 2011 21:10


Ha Ha vad roligt vi har haft det denna helg. I fredags var jag på ett riktigt roligt Friskis och Svettis pass, Dans Fuego. Jag log genom hela passet och en timme gick alldeles för fort. Det var helt klart ett pass i min smak och resten av kvällen dan...

Av Emma - 18 januari 2011 14:53


Riktigt riktigt roligt hade jag i helgen som var. Det började på fredagen med att jag tillslut blev klar med min hemtenta. Jag har tagit det lite väl lugnt på jullovet så det var tufft att komma igång igen.   Lördagsförmiddagen bjöd på sökträning...

Av Emma - 2 januari 2011 16:23


  Foto: Camilla Boström    Varför det är en fråga som vi kan ställa oss hur många gånger som helst. Frågan är bara om vi någonsin kommer få något svar. Och även om vi skulle få ett svar får vi inte tillbaks vårDoris. Livet är inte rättvist. I...

Presentation


Conny och Doris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards